Samplingul ca strategie de marketing

marketingContinuând articolul de la începutul săptămânii în care discutam importanța standurilor de sampling în politica de promovare a unei firme, să privim acum situația la un nivel general, importanța samplingului ca strategie de marketing.

Promovarea vânzărilor este o afacere câteodată complicată. Companiile doresc să încurajeze consumatorii reticenți să încerce produse noi sau să renunțe la alte branduri în beneficiul brandului lor. Un instrument important pentru a gestiona acest lucru este distribuirea de mostre gratuite.

În general sunt două momente preferate pentru distribuirea de mostre gratuite. Prima este momentul lansării unui produs nou. Cea de a doua este atunci când o companie dorește să își crească cota de piață pentru un produs deja stabilit. Există o mulțime de feluri diferite de a distribui produse clienților potențiali.

Samplingul prin curier este cunoscut de majoritatea consumatorilor. În această modalitate de lucru mostrele sunt trimise la adrese dintr-o anumită zonă de lucru, doar acele adrese selectate pe baza caracteristicilor demografice. Ziarele sunt folosite alteori pentru a distribui un eșantion la un număr mare de persoane într-o anumită zonă. Eșantioanele gratuite pot fi livrate de asemenea și din ușă în ușă. Firmele aduc mostre la adresele persoanelor fizice sau altor firme. Această metodă este folosită atunci când costul de expediere sau ambalare este considerat prea mare.

Alteori există mostre dintr-un produs ambalate în pachet cu un alt produs care este de vânzare. Această metodă este deseori folosită într-o zonă cu trafic ridicat cum ar fi un teatru, supermarket sau un mall. Cei mai mulți cumpărători au primit mostre într-un magazin alimentar. Este de departe cea mai frecvent utilizată metodă de sampling. Firmele știu că samplingul ca strategie de marketing tinde să majoreze numărul achizițiilor din impuls. Cheltuielile cu mostrele gratuite sunt de cele mai multe ori bani care își merită investiția. Unele firme menționează chiar pe website că cei interesați pot cere mostre din unele produse comercializate.

This entry was posted in Categorii. Bookmark the permalink.

Leave a Reply